Wednesday, September 03, 2008

Imádom ezt az FMS-cuccost

Ahányszor csak tesztelek valakit, mindig rácsodálkozom, milyen könnyedén kibuknak a rejtett dolgok, hogyan passzolnak össze és mutatnak egy bizonyos irányba az egyes pontszámok. És hogyan képesek apró korrekciók hatalmas - és gyakran azonnali - változásokat létrehozni valaki mozgásában vagy tartásában.
Tegnap egy igen magas szintű karate versenyzőtől, pár perces T-spine korrekció után, ami a vállmobilitási tesztjét ott helyben feljavította 2-ről 3-ra, kb. ezt a megjegyzést kaptam: "Amikor megkerestelek, azt már tudtam, hogy meg akarok tanulni kettlebellezni. De ez egy olyan plusz, aminek külön nagyon örülök. Születésem óta ilyen a vállam, és az eddigi harmincvalahány év alatt még senkinek nem volt lövése sem, hogy mit lehetne vele kezdeni. Most először éreztem, milyen az, amikor minden a helyén van." Látni kellett volna, hogy swingelt ezek után...
De a legjobb az benne, hogy ebben semmi varázslat nem volt. Nem csináltam semmi mást, csak követtem a protokollt, amit Brettől és Gray-től kaptam. Minden benne van a rendszerben, én kicserélhető tényező vagyok.

Ami a saját edzésemet illeti, izomlázam lett a térdről és féltérdről nyomástól a 8-assal (!!) úgy kb. az egész felsőtestemben (mi dolgozott eddig mi helyett, ugye), úgyhogy elhalasztottam a törököt és maradtam a swingnél: 15*20 @16kg (kétkezes, egykezes, DARC), plusz a demo swingek az edzéseken (hozzá kell szoknom lassan, hogy azokat is beleszámítsam, elég szépen összeadódnak, hehe).

No comments:

Post a Comment