Saturday, February 02, 2008

Újult erővel

És kellő elvetemültséggel már reggel 7-kor (szombaton!!) :D

BJ#1, szokásos 3 kör, @2*12kg (a TGU kivételével):

15 Dbl. swing
5 Dbl. C&P
15 Dbl. swing
5 Dbl. C&FSQ
15 Dbl. swing
5/5 TGU
15 Dbl. swing
5 Dbl. snatch
15 Dbl. swing

A múltkori kétgolyós BJ#1-hez képest az ismétlések számán nem változtattam, a pihenőidőket viszont fél percre limitáltam a gyakorlatok ill. 1 percre a körök között.
Nagyon kéne már nekem az a falióra, mert ezt a GymBoss-szal nem tudom mérni :D
Gondoltam én!
Rá kellett jönnöm azonban, hogy a karórát folyton felkapkodni meg nézegetni viszont még egy csurig szedált depresszióst is hisztérikus rohamba kergetne secperc alatt... Úgyhogy végül mégiscsak megalkudtam a GymBoss-szal, beállítottam 1 percre, és egyszerűen minden csipogásnál hozzákezdtem a következő gyakorlathoz. Végülis így se volt rossz, kb. 25sec munka - 35sec pihenőre jött ki, kivéve a TGU-nál, az ott valamivel több, mint 2 perc munka volt, és a 3. perc maradéka pihenő, ill. a dupla snatch-nél, ott olyan 15:45 volt az arány.
Így tehát egy kör 11 percig tartott, plusz 1-1 perc extra pihenő a körök között, az összesen 35 perc (az eddigi szűk egy óra helyett). Ehhem... mit is mondhatnék, azért megéreztem a különbséget a nagyjából teljes ill. részleges szettek közötti regeneráció között :)

6 comments:

  1. Gabi,
    Gondokoztam, hogy ahogy befejeztem az ETK beavatás programot(jelentem megakadtam a 3-4 MP-nél:(, elkezdem a BJ felkészítőt.Lenne két 24-es, de 8/8 clean&press még közel sem megy, nem baj, ha push press(jerk) lesz belőle?

    ReplyDelete
  2. Dani,
    olvasd el azt a cikket tisztességesen :)

    1. 5-8 ismétlés, 1-3 kör. Tehát nem 8-cal kezdesz, ha nem megy 8-cal, hanem 5-tel.
    2. Csinálhatsz láblökéses nyomást, vagy akár lökést is, de nem a nyomás _helyett_, lévén hogy azok teljesen más gyakorlatok. Az is lehet jó edzés, de az nem a BJ akkor.
    3. 16-ossal is lehet csinálni, eggyel vagy kettővel, meg 24-essel is, meg akár 32-essel is, eggyel vagy kettővel. A kétgolyós csak egy lehetőség, nem kötelező (azzal kezdeni pláne nem).

    De szerintem ezen ráérsz majd gondolkodni, amikor aktuális lesz a kérdés, mert megvagy a ROP-pal, azaz megy a 200 SSST-n és az 5*5-ös létra :)

    ReplyDelete
  3. Igazad van....megint:))))

    ReplyDelete
  4. Nem "megint", hanem "mindig"... ;)))

    Még a létrákhoz:
    a 6-8*(1-3), amit odaát írtam nálad, arra alapul, hogy előbb felviszed oda a volument, ahol elvileg lenni szeretnél (8 3-as létra összesen 8*6=48 ismétlés, 5 4-es meg 5*10=50 lenne, ha menne), és utána próbálod "tömöríteni". Tehát igazából nem plusz volumen, csak kedvezőbb elosztás eleinte. Szerintem logikus, de majd megkérdezem Pétert én is, miért üti ez a ballisztikát.
    Egy másik dolog, amit viszont még szombatig is kipróbálhatsz, hogy bevizsgálod a clean-edet. Nem véletlenül mondják, hogy "your press is just as good as your clean". A clean egyik funkciója, hogy a ballisztikus mozdulat energiájának egy részét "eltárolja", amit a pressbe lehet csatornázni. De ez csak akkor sikerül, ha a clean és a press között nincs felesleges mocorgás-igazgatás-elkalandozás-pihengetés-ilyes, a rack-pozícióban ugyanúgy feszes és koncentrált kell hogy maradj. Légzéssel is meg lehet támogatni: clean hátralendítéskor belégzés, amikor tartóba viszed, egy rövid kilégzés (kb. a levegő negyede), és a maradék levegővel nyomsz, anélkül, hogy újra belélegeznél. Ha ez nem megy, a clean után egy rövid belégzés, de anélkül, hogy a feszítést egy pillanatra is megszüntetnéd.
    Lehet hogy azért akad be, mert az első 2-3 után már úgymond pihenőnek használod az átmenetet.

    ReplyDelete
  5. A cleannel alapvetően nincs gond, szerintem rendkívül katonásan, fegyelmezetten csinálom, de azért megvizsgálom ezt a részét is.Mostanában annyira nincs időm netezni, kár, pedig rengeteg infóra lenne szükségem

    ReplyDelete
  6. Szombaton csekkolunk mindent!!!!:)))

    ReplyDelete