Saturday, February 09, 2008

Jelentem, megmaradok :)

Most vagy vaklárma volt az egész, és egyszerűen valami enyhe gyomorrontást csináltam magamnak valamivel, vagy pedig ennyire hat a hókuszpókusz-teás kuruzslás - mindenesetre ma már sokkal jobban vagyok.

Annyira azért nem, hogy nekiugorjak a BJ-nek, de egy kis lájtos kombinációs session-t azért összeütöttem:

10*(clean - press - snatch-drop - snatch - overhead squat - negative press - clean-drop - kézcserés swing)
@12kg, 12 kör, 2min on, 1min off, összesen 36min.

Ez valószínűleg bonyolultabban hangzik, mint amilyen valójában: arról van szó, hogy megcsinálom a clean+presst, de utána nem hozom rögtön vissza le a normál útján, hanem beszúrok egy snatch-et (fentről előreejtem és vissza felszakítom) és egy fej fölötti guggolást, és utána engedem le rack-be, majd ejtem és egy swinggel kézcsere.
Eleve úgy válogattam össze, hogy legyen benne mindenféléből egy kicsi, mozgasson át, de ne legyen annyira kimondottan kifullasztó "kardio"-hatása. A tempót is kényelmesre vettem inkább - ha meghajtom egy kicsit, szerintem 12 is belefért volna a 2 percbe.

Persze akkor nem fej fölötti guggolással :)



Szóval ez (rögtön a video elején) nem az a fajta gyakorlat, amivel nagyon lehet kapkodni... már ha nem akarja kinyiffantani az ember a vállát (vagy úgy en bloc magát :D). Koncentrálós gyakorlat, meg egyensúlyozós is, jó nagy vállízületi ROM is kell hozzá meg minden (a karodnak jócskán a fejed mögé kell mennie, ha le akarsz menni ass-to-grass)... van benne némi kihívás, na :) De ha még nem próbáltad (akár golyóval, akár rúddal), javaslom, hogy egy seprűnyéllel gyakorolj egy kicsit előtte, és semmiképpen se próbálkozz egyből nagy súllyal. Én amúgy eléggé hadilábon állok az egyensúlyozásban, úgyhogy az alján egy pillanatra le szoktam érinteni a szabad tenyeremet magam elé a földre, sokat segít. Mindig nézd a kettlebellt, mint a TGU-nál, még ha meg is csavarodik a törzsed egy kicsit, az nem baj, sőt - de arra jobb felkészülni, hogy ez a gyakorlat a kettlebellre kezdetben valamiért úgy hat, mint melósra a becsempészett házipálinka... ha csak egy pillanatra is leveszed róla a tekinteted, rögtön elkezd összevissza kóvályogni-imbolyogni, épp csak nem énekel ;)

4 comments:

  1. Szia! Rendszeresen szoktam olvasni a blogod, de ezektől az edzésektől fényévekre el vagyok maradva, ezért nem is merek hozzászólni. Csak reménykedem, hogy az erősebb napjaimon egyszer megcsinálom azt amit te a gyengébbeken. :)

    ReplyDelete
  2. Bocs! Lemaradt az aláírás: Stoczi

    ReplyDelete
  3. Örülök, hogy jobban vagy :-). Ezekszerint ma nem voltál a Snatch workshop-on?

    ReplyDelete
  4. Köszi, Petros :)
    Nem mentem ma, de nem is volt tervben: nincs gondom a snatch-csel, a számom is megvan bőven, főleg most hogy súlycsoportot is estem mostanában, meg VO2Max-szemináriumon is voltam már decemberben.

    Stoczi,
    sose bánd, szóljál csak hozzá bátran :)
    Én amúgy nem nevezném "lemaradásnak" - másak a céljaink, más a fókusz, ezért másak az eszközeink is, és hát az ember ugye abban fejlődik, amit gyakorol.
    Én most a májusi 'túlélőtábor' miatt jó ideje szinte kizárólag nagy volumenű erőállóképességi edzéseket csinálok egy vagy két 12-essel (szerintem az lesz a munkasúlyom), vagy Tivadarral (ő is annyit nyom, mint 2 12-es) ugyanakkor pl. már a c+p létra első fokán elvéreznék a 16-ossal, pistol-téren egynél stagnálok, húzódzkodásban meg visszafelé fejlődök :)

    ReplyDelete