Wednesday, February 20, 2008

Huzavona

Reggel megint beléptem a terembe, most hogy én vagyok a reggeli ügyeletes gyerekelosztó:

"Húzós" nap (=húzó gyakorlatok, holnap reggel jönnek a nyomások):
5, 5, 5, 5, 4 húzódzkodás (semleges fogás) - ez javuló tendenciát mutat
3*5 döntött törzsű evezés @45kg
3*5 bicepsz állva, Pavel-fogással, az üres nagyrúddal (20kg) - ha már úgyis át kellett variálni a tárcsákat :D Nem mertem rárakni semmit, a csuklóm továbbra sem szereti igazán az alsófogásos terhelést.
4*5 szumo-felhúzás @60kg (alapból a konvencionális fekszik nekem, de attól még ezt is kell gyakorolgatni néha)
2*5-5 bolgár felhúzás, ha van olyan, @15kg (olyan, mint a bolgár guggolás, de a földön van a súly, nem végig kézben - le kell menni érte, felállni vele, aztán vissza letenni és felállni, ez egy ismétlés)
3*5 barbell rollout @60kg (ha már annyi volt felrakva)
2*10 full-contact twist @30kg
2*10 renegade row @2*15kg

BJ majd este.

6 comments:

  1. Ha ez így megy tovább, lassan átmész testépítőbe :-).
    Persze ez is kell, viszont este meg le akarod nyomni a BJ köröket, nem lesz sok a napi két edzés?
    Testépítés folyamán párszor túledzettem magam, nem egy kellemes érzés, könnyen át lehet esni a ló túlsó oldalára a nagy lekesedésbe belefeletkezve. Szóval figyelj oda nehogy baj legyen. A pihenés is van olyan fontos mint az edzés ;-)

    ReplyDelete
  2. Hajaj, ezektől félek én is, meg az anorexiától... :)))

    Amúgy már lassan egy éve edzek folyamatosan párhuzamosan teremben meg kettlebellel, szóval az élmény nem új... csak újév körül kihagytam ott úgy másfél hónapot egy (azaz kettő) csuklósérülésből kifolyólag. Eleinte több volt a terem és kevesebb a golyó, most meg fordul az arány, de azért egy héten 2-3* benézek majd egy-egy ilyen rövid 'emlékeztető' szeánszra.

    Egyébként meg nem is tudom, ezen most a testépítők sértődnének meg jobban, hogy egy ilyen primitív alapgyakorlatsort nekik tulajdonítasz, vagy az erőemelők és stb., hogy a forgótárcsás és kézisúlyokkal való erősítést a testépítéssel azonosítod... :)

    ReplyDelete
  3. Ha valamelyik is félreérti akkor jobban el kell olvasnia a hozzászólásom. Én nem vontam semmiben hasonlóságot, egyszerűen nem tudtam, hogy edzőterembe már régóta jársz. Azthittem most kezdted, és kezd jobban megtetszeni mint a kettlebell.
    Amit végeztél azt alapgyakorlatoknak hívnám, és lehagynám a primitív jelzőt, mert aki már gyakorlott a súlyzók világában annak egy döntött törzsű evezés nem jelent kihívást, viszont egy újonc azt sem tudja hogy kezdjen hozzá. Olyan mint a kettlebellben a swing, egyszerűnek tűnik, holott rengeteg buktatója van.

    ReplyDelete
  4. Jah! Értem már :)
    Nem, nem új a dolog, azt hittem, írtam is már, de lehet hogy csak akartam.
    Súlyzózni jóval hamarabb kezdtem, mint golyózni, de már azt is elég régen a Paveli szellemben (Power To The People!) műveltem, nem testépítő-módra. Semmi gép, csak szabad súlyok, főleg alapgyakorlatok, teljestestes fölfeszítéses technikák, ilyesmi.
    A primitívet nem a gyakorlatokra írtam, hanem azok összeválogatására, mert sok kisebb izom formálására, meg általában az izolációra, meg olyan dolgokra, ami egy testépítőnek fontos lenne, nem fordít semmi figyelmet.

    ReplyDelete
  5. Én is értem, és nincsenek kétségeim, hogy komoly szaktudással rendelkezel a súlyzós edzés terén is, simán csak féltelek a túledzetségtől ;-))
    De jobban belegondolva egy Vaslady-nek mi baja lehetne :-)

    ReplyDelete
  6. Hát ja, végülis elég sötét jövőt jósolna nekem mint reménybeli leendő edzőnek/instruktornak, ha még a saját terhelhetőségem határait is képtelen lennék belőni... :)

    ReplyDelete