Thursday, February 28, 2008

Gyűrű-kúra

Ma pihenőnapot hirdettem.
Holnaptól ugyanis megint 3 nap BJ. Mivel a múlt hetibe bekavart a lokál-vízkár, azt fogom megismételni most, változatlan formában, az aktuális egygolyós pedig jövő hétre tolódik. Azzal kapcsolatban amúgy is ki kell találnom még, hogyan tovább, lévén hogy elvileg a végére értem, azaz legutóbb már a cikkben megadott max kör- széria- és ismétlésszámmal csináltam. A kétgolyós téren viszont még bőven van hová fejlődni.

Mindazonáltal teljesen csak nem bírtam inaktív maradni. :)

Meg kell valljam, jó ideje nem hagy nyugodni a gondolat, hogy haskerekes mutatványt vagy barbell-rolloutot térdről tudok ugyan csinálni, akár 50-60 kilóval is, könnyedén, 10-esével, de állásból az istennek sem... még hiányzik hozzá legalább vagy 15-20 centi. A dragondoor-fórumon azt szokták ajánlani, hogy érdemes átmenetileg emelkedőn felfelé gördíteni, és aztán fokozatosan csökkenteni a szöget. Na de ugye honnan a bánatból kerítsek én emelkedőt a nagy mélymagyar alföldi valóságban...? :D
És akkor felrémlett, hogy az Ice Chamber oldalán (egészen pontosan itt) láttam pár hete egy képet, ahol haskerék helyett gyűrűn csinálták az álló jackknife-ot:



És akkor megvilágosodtam: Aszerint, hogy milyen közel állok a gyűrűhöz, és milyen magasságúra állítom be, kiválóan tudok emelkedőt imitálni :) Na, ezzel elszórakoztam egy darabig.
Aztán, ha már újra bekerült a gyűrű a köztudatba, csináltam még néhány sorozat fekvőtámaszt, invertált evezést, húzódzkodást, lábemelést, kísérleteztem az L-sit-tel, meg ami még eszembe jutott. Aztán szétnéztem Coach Sonnonnál is, akinek tök jó ötletei szoktak lenni, és most sem okozott csalódást.
Ez pl. nagyon bejött (még ha nem is vagyok fighter), és még szórakoztató is:



Ezt is megpróbáltam, de ez dögnehéz... :D Persze itt is lehet játszani a magasságokkal.



A related videos között meg találtam még ezt:




A legtöbbet ismertem, de pl. a "tent pushup" új volt... nos, annak is megvan a maga bája, meg kell hagyni :)

Szóval ma végülis mégiscsak pihenőnapom volt, mert nem edzettem, csak kipróbálgattam ezt-azt, így legalább lesz majd miből válogatni a továbbiakban :)

4 comments:

  1. És ím egy pihenőnap a Vaslady-nél:)
    Más már ezek olvasásától is elfáradt....:)

    ReplyDelete
  2. Ááá, azért ezt úgy képzeld el, hogy csinálok pár ismétlést ebből, aztán abból, esetleg minden rep után állítgatom a gyűrűmagasságot, hogy hogy milyen, aztán lógok a neten 10 percet, aztán találok valamit és azt is kipróbálom, van, hogy közben még háromszor visszaülök ide megnézni hogy hogy is kell pontosan, és így tovább. Semmi intenzitás, semmi elfáradás.

    ReplyDelete
  3. Coach Sonnon-nal engem a vilagbol ki lehet uldozni. Ha aludni akarok, beteszem a dvd-jet, es maris szundi.

    Arrol nem isz beszelve, hogy az elmult 3 evben amolyan szektavezeto lett, tudnek meselni...:)

    Szerintem semmi olyat nem tud adni, amit az ember ne tudna...

    A gyuru viszont jo eszkoz, javaslom, en is hasznalom.

    ReplyDelete
  4. Hát nézd, Péter,
    ez egy olyan dolog, hogy egy csecsemőnek minden vicc új... :)
    Én úgy vagyok vele, itt a magam szintjén, hogy még elég sokáig elég sokan elég sok újat tudnak adni: gyöngy lehet bárhol.
    Ezért luxusnak érezném, ha egy forrást csupán a szórakoztatóértéke, vallási hovatartozás vagy esetleg nem szimpatikus személyiségvonások alapján utasítanék el már eleve, azaz a fürdővízzel a gyereket is kiönteném az ablakon.
    Én sem rajongok Sonnon stílusáért, de ez számomra semmit nem von le a gyakorlatai értékéből. A Mahleréiből sem az, ha olykor slampos formában adja őket elő. Ahogy Bruce Lee mondta, "Absorb what is useful, discard what is useless, and add what is uniquely your own." Ehhez viszont nagy szórású uptake-re van szükségem, hogy aztán legyen miből szelektálni :)

    ReplyDelete