Friday, September 11, 2009

Ideje összeszednem magam

Jó, igaz, hogy egy csomó dolgom is volt, hogy sínre kerüljön minden a régi-új helyen az új helyzetben, és még mindig van (meg valószínűleg mindig lesz), de azt is be kell látnom, hogy sokszor használtam én ezt kifogásnak minden másra, többek között arra is, hogy halogassam a saját edzésbe való visszatérést. Jó, a sérülésem után kihagytam valamennyit, az addig okay, de aztán meg elmentem nyaralni, aztán meg voltak aggályaim is, aztán meg hol ez meg hol az, aztán lehet hogy csak velem van ez így, de minél tovább halogattam, annál nehezebbnek tűnt újrakezdeni az edzést. Pláne hogy minél több idő esett ki, annál többet veszítettem a régi erőnlétemből, amivel úgyszintén nem volt nagy élmény konfrontálódni. Amióta az adyligeti RKC-ról visszajöttem, gyakorolgattam az alapokat egy-egy kicsit, de eléggé félszívvel és készségesen hagytam, hogy egyéb dolgok eltérítsenek tőle.

De most már csak össze kell kapnom magam. 3 hónap passzivitás elég volt. Bár lehet, hogy ennyi kellett, nem tudom, mindenesetre most van késztetésem arra, hogy újra a formámba kerüljek, ami eddig nem volt.

A héten leporoltam a 12-esemet és elkezdtem a Brett-Jones-féle programot, hogy lássam, honnan indulok. Mindegyik napon megcsináltam a 3 kört, swing/snatch 20-asával, a többi (clean-nyomás, clean-guggolás, török) 5-ösével. Majd' egy órába telt mindegyik, és el is fáradtam rendesen, de igazából rosszabbra számítottam...

Tegnap meg swing volt napirenden:
Minden 45 másodpercben:
20 swing @16kg
15 swing @20kg
10 swing @24kg
10 kör, 22,5min, 450 swing

Felettébb meg voltam elégedve, hogy nem éreztem különösebben nehéznek és ment is volna még (át is futott a fejemen, hogy csinálok még 5 kört), de aztán abban maradtam magammal, hogy jobb ezt fokozatosan felépíteni, és igazam is volt, mert mára lett is izomlázam, mint a fene, hehe.

Még két hétig maradok ennél a BJ plusz egy-két swinges nap leosztásnál, aztán a HKC után majd a VO2Max is visszakerül a mixbe. Csak azt nem tudom még, hogy a 16-ossal újrázzam a 15:15-öt (májusban már megvolt a 80 kör 8-asával), vagy lépjek vissza előbb a 12-eshez és a 36:36-hoz. Na majd a teszt megmondja, ha hazajöttem.

4 comments:

  1. Gabi,
    a BJ-nál mennyi időt hagysz a gykorlatok között, vagy nagylevegő és egyben lezavar?
    Szívesen csinálnám, de, tudod, most nem megy egyben. Vagy bontsam elemeire???

    ReplyDelete
  2. Andi,

    A BJ a gyakorlásról szól, annyi a pihenő, amennyi szükséges ahhoz, hogy jó formával tudd folytatni. A gyakorlatok között is, meg a körök között is. Jelen helyzetben akár egész napra is szétoszthatod, ha épp úgy esik, nincs azzal semmi gond.

    ReplyDelete
  3. Mondjuk ha egy-egy kört viszonylag egyben tudsz tartani (az olyan 15-20min), az azért előny, de most ne ez legyen a legfőbb gondod :)

    ReplyDelete