Sunday, May 18, 2008

Goblet guggolás

Ismertem ugyan, de a kurzus előtt valahogy sosem csináltam. Na meg hülye módon tegnap kicsit több bőrt csiszoltam le az ujjízületek környékén, mint kellett volna, úgyhogy ma nem igazán lelkesített semmi olyan, aminek köze van cleanhez, snatch-hez vagy hasonlókhoz.

Alapvetően Doc sémáját követtem, ami 3*8rep/set, minden set utolsó ismétlésénél lenn maradsz és nyolcig számolsz, a "pajzs mögött lélegezve", közben tolod szét a térded a könyököddel, majd felfokozod a hasűri nyomást (nyögés-féleség) és feljössz.
A standard sorozatokat viszont lecseréltem a létra-formátumra: 16, 20 és 24kg. Pár másodpercnyi szünettel járt ez a fokok között, pihenő a kétrák közt 1-2 perc. Összesen 5 létra.

Érdekes módon ahogy nehezedett a súly, annál inkább csábított, hogy fent belélegezzek, lemenetben egy részét "kisziszegjem" (hasűri nyomás fokozása", a többit (újabb belégzés nélkül) benntartsam az alján az 1-2sec szünet alatt, majd a maradékkal feljöjjek. Sokkal stabilabbnak érzem így a lemenetet, mint a sima levegő-benntartással, a belégzésről már nem is beszélve. Azaz pont fordítva, mint ahogy állítólag kellene.

No comments:

Post a Comment