Wednesday, January 30, 2008

Van ugye ez a bizonyos Grad Workout...

20sec see-saw press @2*12kg - 10sec off - 20sec swing @1*12kg - 10sec off = 1 kör, wash, rinse, repeat, amíg végig nem értünk egy futball-pálya teljes hosszán (110m).

Úgyhogy, mivel ma százágra sütött a nap, rávettem magam, hogy kipróbáljam, lesz ami lesz. See-saw presst még sose csináltam ugyan, de hát valahol-valamikor úgyis el kell kezdeni, és végülis akkor már miért ne itt és most? :D
Nem voltam rest lemérni a kertben, hogy kb. mekkora az az üres szakasz, ahol tudok járkálni fel-alá: 20m. Tehát a cél 3*oda-vissza (egy kis ráhagyás mindig kell).
Mentem 4 hosszt (80m), ez 13 kör volt. Az első hosszon még tudtam 8-asával haladni szépen, de aztán a nyomóerő hamar elkezdett rohamosan hanyatlani, előbb 7-re, majd 6-ra. A forma, mondanom sem kell, már nem volt sehol...
Végülis nagyon nem keseredtem el, mert ez így 13 perc volt, és azt azért éreztem, hogy még ha a végén már 4-esével is, de azon a 2 hosszon még át tudnám küzdeni magam, ha tétje lenne, legfeljebb beletelne még vagy negyedórába. Meg hát van még idő májusig gyakorolni.
Aztán bejöttem, és megtettem azt, amit persze előtte tettem volna, ha agyilag fajsúlyosabb lennék egy közepesen fejlett karfiolnál: megnéztem tüzetesebben a 2007-es dániai RKC cert videójának a végét, ahol SRKC Tommy Eli vezeti keresztül a társaságot ezen a megpróbáltatáson.




Hát szóval Tommy Eli nem szinkronban csinálja, hanem előbb lép, és aztán nyom, azaz stabil 'split stand' helyzetből. A többiek közt is van, aki így, meg van, aki úgy.
Áhá!
Ezen nagy horderejű felismerésnek fényében-tükrében kifújtam magam, ittam egy kávét meg ilyes, és nekiálltam újra :D (De ezt már bent, mert közben elkezdett sötétedni.)
20 kört csináltam összesen, abból az első 10 ment 8-asával, a második 10 már csak 6-osával. Az összesen 140. Ami, a kintiből számolva, megfelel 123m-nek, még ha kissé rogyadozva is :)

De ahogy néztem, szoktak ott rogyadozni mások is...




Mindenesetre nem rossz a mai termés: 33*13=429 swing és 33*átlag 7=231 press.

Most már csak fel kéne fejlődni odáig, hogy ennyit 3 nap nyuvasztás után is össze bírjak hozni :D

7 comments:

  1. Úgygondolom mielőtt újra nekiugrasz elvtársnő, pár military press sorozatot nem ártana gyakorolni, mert a váll lehetett a gyenge pont. Persze ennek ellenére remek teljesítmény, de nem foglak állandóan dícsérni mert az nem visz előre ;-)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ehh, mit nyomhattam meg :D
    Szóval újra:
    Én úgy gondolom, hogy leginkább a megszokott stabil terpesztől eltérő állásban/mozgásban, a megszokottól eltérő plusz teherrel (a másik golyó a rack-ben) és a szintén megszokottól eltérő 10sec-es szünetekkel kell majd gyakorolnom az egyébként megszokott military presst (azt létráztam egész ősszel) - azaz leginkább úgy tudom gyakorolni, ha újra nekiugrok és gyakorlom :)

    ReplyDelete
  4. Nő létedre elképesztő mit művelsz!
    Gratulálok!

    ReplyDelete
  5. Köszi :)
    Szerintem ha valaki golyózásra adja a fejét, ahhoz mindenképpen kell egy jó adag elvetemültség, akár nő az ember, akár férfi :)

    ReplyDelete
  6. Egyetértek!
    De nem hiába kaptad a Vaslady nevet :-)

    ReplyDelete
  7. You write very well.

    ReplyDelete