Monday, May 24, 2010

Úgy jártam én is, mint Cortez

Mesélte a múltkor, hogy bizony érdemes újra meg újra elővenni az RKC kézikönyvet... Ahogy olvasgatta a legutóbbit, egyre-másra csodálkozott rá mindenféle "újdonságokra". Kizárt dolog, hogy ez a korábbiban is benne lett volna, gondolta, de sokadjára már csak gyanús lett a dolog, és előszedte azt is, fellapozta, és ím nahát, ott van abban is, ugyanott, szó szerint.
Persze változott is sok minden azóta. Leginkább a módszerek. Ha összehasonlítom azt, ahogy nekünk tanították a swinget 2 éve, meg ahogy most az olasz RKC-n tanítottuk, szinte már talán csak a végeredmény azonos - sőt, igazából az sem teljesen.
Na de vannak dolgok, amik nem változnak, és miután én is ugyanígy jártam az udine-i kézikönyvvel, nemcsak a múltkorit szedtem elő, hanem az azelőttit, meg az azelőttit, végül mind a hatot, még a (számomra) legelsőt is... És még abban is találtam olyasmit, ami felett elsiklottam, vagy amiről időközben megfeledkeztem.
Szóval jó-jó, hogy az ember igyekszik mindig az újjal lépést tartani, a legfrissebb infót beszerezni, de néha nem árt azt is felfrissíteni, ami már megvan...

3 comments:

  1. Én is olvasgatom minden nap a kézikönyvet (azt az egyet, ami nekem van), és még nem jutottam igazán a végére, és ha egyszer mégis végzek vele, akkor alighanem kezdhetem rögvest elölről, mert valóban rengeteg kincs lappang benne elrejtve.

    Hogy tanítják most a swinget? Ez annyira érdekelne!
    Egy-két, a lehetőségekhez képest maximálisan leegyszerűsített, nagy vonalakban elkövetett infóval nem tetszene tudni szolgálni? :)

    ReplyDelete
  2. Hát végülis lényegében kevésbé hangsúlyoztatik a falnál guggolás - aminek én személy szerint nagyon örülök, mert én eddig se csináltattam, ha el lehetett kerülni valahogy, mert utána meg a Zistennek se lehetett lebeszélni a delikvenst arról, hogy "guggolja" a swinget -, nincs már a térd elé tartott kéz, ellenberger van deszka a lábujj alá, a pendulum (Andrea D.C.-féle "rocking deadlift") szerintem már nektek is volt, meg a felvezető gyakorlat is teljesen más, szemből-falnak-támaszkodós-pucsítós-homorítós-beékelődős, de azt majd megmutatom egyszer, ha találkozunk, mert ide pálcikaembert nehéz rajzolni, elmagyarázni meg szerintem ha háromszor élnék se tudnám :D

    ReplyDelete
  3. Szó ami szó, ez a "szemből-falnak-támaszkodós-pucsítós-homorítós-beékelődős" történetet nem sikerült vizualizálni, különösen ami a beékelődést illeti, mert a többi még csak-csak :)

    ReplyDelete